Регулювання розвал-сходження за допомогою 3D-стенду
У великому списку послуг, що надаються автосервісом Elcars, є регулювання схід-розвалу із застосуванням 3D-технологій. Такий стенд швидко, точно та у зручній формі надає всі необхідні дані.
Одним із елементів такої перевірки є оптичні мішені, завдяки яким відеокамери зчитують інформацію про положення коліс. Далі проміри аналізуються комп'ютером, і на екрані дисплея з'являються кінцеві параметри. Клієнтам СТО довго чекати не доведеться: діагностування проводять на 3D-стенді Hunter моделі 2019 року, у максимальній комплектації. Сучасний 3D-стенд на СТО проходить регулярне регламентне калібрування, забезпечуючи бездоганний результат процедури КУК.
Звернувшись до Elcars за регулюванням, автовласник отримує:
- максимальна достовірність даних;
- швидкість виконання робіт;
- точність коригування кутів;
- наглядну демонстрацію.
Комплексна послуга займає близько півгодини (20-40 хвилин). Після закінчення, кожному клієнту вручають роздруківку зі свідченнями та наряд-замовлення. Залежно від конструкції машини, якій потрібне регулювання розвалу-сходження коліс, вартість варіюється в межах 500-600 грн., тому точну ціну краще дізнатися у менеджера автосервісу.
Але приємний бонус чекає на всіх замовників послуги з регулювання схід-розвалу: перевірка кутів розвал-сходження їм обійдеться в 1 грн.
Що таке розвал-сходження автомобіля?
Терміном схід-розвал позначають положення (кут) установки коліс транспортного засобу щодо один одного та дорожнього полотна. Від правильності цього розташування залежить стійкість машини на дорозі, її керованість, зчеплюваність з дорожнім покриттям, зношування шин, витрата пального, а також безпека водіння. Регулювання розвалу-сходження - це процес встановлення правильного кута. Для цього необхідно провести точну діагностику, щоб отримати точну інформацію про коректне положення коліс. Тому для визначення кута потрібне спеціальне обладнання, зване стендом.
Значення розвалу вимірюється у градусах нахилу колеса. Коли його верх звернений назовні – показник позитивний, а якщо до центру – негативний. Більшість автомашин мають позитивний розвал, завдяки чому навантажений автомобіль вирівнює колеса щодо дороги. Іноді моделі бізнесових та люкс-категорій випускаються із розвалом задніх коліс, а спорткари ще й із негативним. Це забезпечує відмінну стійкість на високих швидкостях.
Сход визначається за різницею відстаней передньої та задньої кромки покришок по горизонталі, у градусному еквіваленті або міліметрах. Повна паралельність означає нульовий показник параметра схід. Позитивний типовий для передніх коліс машин із заднім приводом. Негативний - характерний для передньопривідних.
Чому порушується розвал-сходження
Колесо може змінити кут установки під час експлуатації машини. Причин може бути кілька. Найчастіша - зношеність деталей ходової частини (наприклад, усадка пружин підвіски). Втома металу лонжеронів та інших несучих частин кузова також стає причиною розрегулювання. Схід-розвал може бути порушений, внаслідок:
- проведення ремонту рульового управління або підвіски;
- кузовні роботи;
- заміни шин за сезоном;
- зносу покришок;
- великий пробіг;
- їзди поганими дорогами;
- природне старіння автомобіля, зміни кліренсу;
- складання накопичених мікрозазорів у шарнірних з'єднаннях підвіски;
- зміни геометрії кузова;
- влучення в аварійну ситуацію.
За будь-якої підозри на порушення діагностики розвал-сходження не завадить. Ігнорувати це просто небезпечно. Будь-який відповідальний автовласник знає, що така несправність легко призводить до сумних наслідків. Неправильний сход-розвал це:
- суттєве погіршення керованості автомобіля;
- постійне коригування руху (підрулювання);
- зниження курсової стійкості автомобіля;
- запізніла реакція на команди, туге кермо;
- схильність до перекидань та заносів.
У критичних випадках порушення схід-розвалу машина змінює напрямок руху при гальмуванні або зупинці, а також стає схильною до занесення. Управляти таким транспортним засобом некомфортно та небезпечно. За «сухими» словами зведення ДТП «не впорався з керуванням», найчастіше стоїть невідрегульований розвал-сходження.