Уряд затвердила тимчасовий порядок розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації.
В документі затверджено тимчасовий порядок оформлення авто, які знаходяться в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, відповідно до якого розмитнення буде здійснюватися з деякими особливостями:
декларантом авто має право виступати фізична особа – резидент. Від його імені декларування авто може здійснювати митний брокер;
для митного оформлення транспортного засобу органу доходів і зборів подається електронна митна декларація;
разом з електронною митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість авто, реєстраційний документ на транспортний засіб, виданий органом країни реєстрації, і документ, що підтверджує право власності на авто або право розпоряджатися і декларувати такий транспортний засіб;
для оподаткування транспортних засобів застосовується фактурна вартість цих транспортних засобів;
в разі відмови в митному оформленні авто за заявленою фактурною вартістю митний орган виносить рішення про коригування заявленої вартості і видає картку відмови, в якій вказує причини і призводить вичерпні роз’яснення;
доставка транспортного засобу в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації та отримання від органу доходів і зборів повідомлення із зазначенням дати і часу пред’явлення транспортного засобу органу доходів і зборів;
якщо після пред’явлення транспортного засобу органу доходу і зборів виконання митних формальностей не вимагає перебування транспортного засобу в зоні митного контролю, орган доходів і зборів направляє декларанту повідомлення, що такий транспортний засіб може бути вивезено із зони митного контролю.
Як повідомляли «Коментарі» , з 25 листопада 2018 року набули чинності закони України, що вводять новий порядок митного оформлення автомобілів, в тому числі так званих «евроблях». У цій формулі ставка базова – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:
з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунний механізм з об’ємом циліндрів до 3000 куб. см – 50,0;
з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунний механізм з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. см – 100,0;
з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. см – 75, 0;
з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. см – 150,0.
У формулі До двигун – це коефіцієнт, який визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см.
Також наголошується, що До вік – це коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного авто, до року визначення ставки податку.
Для нових автомобілів, і тих, які використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, які використовувалися понад 15 повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15. Встановлено нові ставки для електромобілів і авто з гібридними двигунами.
Крім того, збільшено штрафи за порушення правил розмитнення.
Так, тепер українці зможуть купити в режимі тимчасового ввезення без фінансових гарантій тільки одне авто.
При розмитненні автомобіля треба заплатити три основних збору в бюджет.
- Ввізне мито. Вона становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
- Акцизний збір. Його ставка залежить від типу і об’єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.
- ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.