В цьому році українці законно купили нові та вживані легкові автомобілі віком до 10 років в 3 рази менше «тимчасово» завезених з Європи без сплати податків.
Про це говорять статистика сервіс-центру МВС, де реєструють власників транспорту, і дані Госфіскальной служби. Серед легковиків з пробігом у покупців найбільш затребувані машини віком 7-10 років, а серед брендів найпопулярніші – німецькі і французькі.
З пробігом
Як повідомили нам в сервіс-центрі МВС, з початку року ними перереєстровано майже 287 тис. Машин з пробігом, які змінили власника. Найбільш затребувані 10-річні автомобілі, новими господарями яких стали 90,3 тис. Чол. Удвічі менше – 40,26 тис. І 38,75 тис. Шт. – було перепродано семи- і шестирічних легковиків. Ще 31,77 тис. Чол. придбали автомобіль віком 5 років. Тих, хто купив з рук «стареньку», проїзд 8-9 років з моменту випуску, більше 39 тис. Власників. Нарешті, серед одно-, дво- і трирічних змінили хазяїна приблизно по 10 тис. Машин, і всього 2924 машини перейшли в нові руки, не проїздів і року. Найпопулярніші по продажам марки: Volkswagen і Renault, відповідно 16% і 14%, далі йде Skoda – 9%. Найрідше міняли господарів Mercedes (4%) і Peugeot (3%)
І нові
За останніми даними порталу Auto-Consulting, за 10 місяців українці купили 65 тис. Автомобілів з салону, що всього на 1,3% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Трійка лідерів серед брендів другий рік традиційна: Toyota – 8,1 тис., Renault – 7 тис., Volkswagen – 5,4 тис. Останній бренд наростив продажі більше інших – + 12% з початку року проти 5,3% у Toyota і 3,7% у Renault. З типів машин покупці воліють кросовери (паркетники) і справжні позашляховики з повним приводом (середня ціна близько 650 тис. Грн). Серед проданих автомобілів таких майже 30%. А найменше купили машин представницького класу – 1,4% (ціна 1,5 млн грн).
Експерт: «Вибирають надійність, економічність і прохідність»
Як роз’яснив нам гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко, масовий продаж машин старше 5-6 років – європейська тенденція.
«У цьому випадку все влаштовує і продавця, і покупця: перший позбавляється від машини, вже вимагає регулярних вкладень в її ремонт, другий за невеликі гроші – 30-40% вартості такого ж нового автомобіля – отримує непоганий засіб пересування, яке після заміни деяких деталей, перш за все це ходова і трансмісія, і при правильному догляді і експлуатації може прослужити ще десяток років », – каже Назаренко.
Що стосується трендів на ринку нових автомобілів, то Назаренко говорить, що тут покупець за свої чималі гроші може вибирати, виходячи зі співвідношення «ціна – якість». Основні критерії – надійність і економічність при однаковій ціні. І все більше цінується прохідність.